Intoleranța la lactoză: o preocupare majoră pentru consumatori

“Compania noastră lucrează intens pentru ca produsele noastre să ofere valoare maximă atât producătorilor din industria alimentară, cât și consumatorilor”, a declarat Monika Milej, Marketing Manager CEE în cadrul Chr.Hansen. Abilitatea de a aduce produse și tehnologii noi pe piața de profil este esențială pentru a atinge succesul dorit. Consumatorii își doresc hrană “adevărată” care să fie gustoasă, sigură, sănătoasă și autentică. Dar astfel de produse trebuie să fie disponibile la un preț accesibil. Studiile noastre arată că, de cele mai multe ori, consumatorii fac compromisuri în mod constant în ceea ce privește atingerea acestor valori atunci când încearcă să mănânce sănătos.

Potrivit Euromonitor, intoleranțele alimentare sunt o preocupare majoră a consumatorilor din zilele noastre. Acest factor influențează creșterea numărului de alimente fără lactoză, de ex.: produse lactate (în special din lapte de vacă) în care lactoza a fost hidrolizată în zaharuri simple.

Euromonitor preconizează că valorile globale pe segmentul de alimente fără lactoză vor continua să crească la 6% CAGR în perioada 2015-2020, atingând 8.8 miliarde de dolari în 2020. Valoarea corespunzătoare produselor lactate fără lactoză, pentru care se așteaptă o creștere de peste 7% CAGR, va reprezenta 80% din aceasta.

Compania Chr. Hansen mereu receptivă la tendințele pieței

Compania Chr. Hansen este mereu receptivă la tendințele pieței și, de aceea, lansează NOLA®Fit, o enzimă unică ce creează noi oportunități pentru lansări de produse cu conținut redus de zahăr adăugat și/sau fără lactoză, fără a compromite gustul autentic al produselor. NOLA®Fit ajută producătorii să asigure gustul dulce, autentic al produselor, micșorând cantitatea de zahăr adăugat în rețetă și rezolvă totodată dilema consumatorilor de a primi iaurt gustos și sănătos în același timp.

Noua soluție enzimatică permite producătorilor de lactate să reducă lactoza sau să obțină produse fără lactoză și, în plus, să reducă zahărul adăugat în iaurturile desert cu cel puțin 1 g/ 100 g de iaurt, fără ca acest lucru să aibă impact negativ asupra gustului dulce al produsului finit.

Lars Bredmose, Senior Director, Fresh Dairy, Chr.Hansen, explică: “Cu ajutorul noii soluții NOLA®Fit consumatorii care suferă de intoleranță la lactoză se pot bucura de savoarea iaurtului și a altor produse lactate fermentate. NOLA®Fit descompune lactoza în glucoză și galactoză și, în plus, asigură un gust dulce mai intens. Se obțin rezultate foarte bune dacă este aplicată împreună cu o cultură potrivită de iaurt”. NOLA®Fit se poate utiliza cu succes și pentru a obține: lapte fără lactoză, poziționat în categoria premium; produse lactate fermentate fără lactoză; precum și iaurturi tip desert și pentru copii cu un conținut redus de zahăr adăugat.

Enzimă cu acțiune eficientă

Activitatea specifică ridicată și activitățile secundare scăzute favorizează acțiunea eficientă a enzimei, care nu produce arome neplăcute asociate cu alte tipuri de enzime. Lucrul acesta este deosebit de important pentru laptele UHT și ESL. Combinația dintre specificitatea ridicată a NOLA®Fit și activitățile secundare scăzute este, de asemenea, o potrivire perfectă pentru a reduce zahărul în produsele lactate termizate sau în produsele lactate proaspete aromatizate.

Nu în ultimul rând, această nouă soluție crește profitabilitatea la fabricarea produselor lactate fără lactoză. “Spre deosebire de enzimele convenționale, NOLA®Fit este eficientă în produsele lactate fermentate și la un pH sub 5.5, ceea ce permite producătorilor să reducă dozajul, generând astfel reducerea costurilor”, a declarat Ondrej Hurňák, Area Manager Cehia și Slovacia, Chr.Hansen.

Comments are closed