Anual în Uniunea Europeană se irosesc 20% din totalul produselor lactate. Acest procent reprezintă 29 de milioane de tone din care iaurtul reprezintă 1,5 milioane. Pentru a diminua risipa de iaurt, Chr. Hansen a dezvoltat culturile microbiene naturale FreshQ® care pot prelungi perioada de valabilitate și contribui la menținerea prospețimii produselor lactate fermentate pe toată durata de valabilitate.
Utilizarea bacteriilor “bune” din natură pentru a realiza fermentarea alimentelor este o metodă tradițională de a conserva hrana și de a-i menține prospețimea pe o perioadă cât mai îndelungată.
Culturile FreshQ® sunt selectate special datorită abilității lor de a întârzia în mod natural deteriorarea produselor perisabile din cauza contaminanților, precum drojdiile și mucegaiurile.
Protejați-vă brandul. Păstrați-l excelent cu FreshQ®!
Utilizarea culturilor de bioprotecție FreshQ® nu doar permite extinderea termenului de valabilitate, ci ajută și la protejarea brandurilor. Le oferă produselor un avantaj competitiv și consolidează încrederea între producătorii de lactate, retaileri și consumatori. Oferă siguranța că produsele, odată ajunse la consumatori, au gust foarte bun și calitate premium de fiecare dată.
„Consumatorii doresc produse proaspete și naturale, care să nu conțină conservanți artificiali. Îi putem ajuta să îndeplinească această cerință printr-o modalitate care îmbunătățește calitatea și reduce risipa alimentară. Este un scenariu în care toată lumea are de câștigat!”, a declarat Peter Thoeysen, Marketing Director, Chr. Hansen
Reducerea risipei de iaurt ar aduce economii de 180 de milioane de euro
În fiecare an, este irosită aproximativ o treime din cantitatea totală de alimente produsă la nivel global (1.3 miliarde de tone). Dacă această cantitate s-ar reduce cu doar 25%, ar fi suficiente alimente pentru a hrăni peste 800 de milioane de oameni (sursa: FAO/ONU).
Compania QBIS Consulting a realizat pentru Chr. Hansen un studiu de impact despre modul în care culturile de bioprotecție pot răspunde acestei provocări globale. Aceste microorganisme speciale, care constituie un element esențial în portofoliul nostru de produse din categoria Bioprotecție, le permit producătorilor să mențină prospețimea și siguranța produselor utilizând bacteriile “bune” în detrimentul conservanților chimici.
Studiul a evidențiat faptul că utilizarea culturilor FreshQ® poate reduce risipa de iaurt în UE cu aproape 30% sau 360.000 de tone, dacă se aplică la cantitatea totală de iaurt produsă.
Aceste culturi naturale de bacterii au abilitatea de a întârzia deteriorarea produselor cauzată de drojdii și mucegaiuri. Se presupune că acest lucru ajută la extinderea termenului de valabilitate al produselor (de ex. al iaurtului) în medie cu 7 zile – estimare a potențialului FreshQ®. În termeni de economii nete pentru producătorii de lactate, retaileri și consumatori, lucrul acesta înseamnă aproximativ 180 de milioane de euro.
Fiți alături de noi în lupta împotriva risipei alimentare!
Risipa și pierderile alimentare au fost identificate de către ONU ca fiind una dintre prioritățile majore ale omenirii pentru dezvoltarea sustenabilității până în 2030.
“Întrucât partenerii noștri sunt din ce în ce mai preocupați de provocările globale cu care se confruntă societatea modernă, Chr. Hansen are, de asemenea, un impact semnificativ la nivel mondial. Lucrul acesta ne dă posibilitatea să înfruntăm unele dintre aceste provocări cu produsele noastre cheie, dezvoltate pe baza celei mai mari colecții de bacterii din lume care numără peste 20.000 de tulpini”, a declarat Annemarie Meisling, directorul departamentului Sustenabilitate din cadrul Chr. Hansen. “În timp ce Bioprotecția este un element central al strategiei noastre Nature’s No 1, aceasta este o piatră de temelie și în strategia noastră de sustenabilitate – Sustainability Strategy 2020, care se axează pe modalitatea în care putem face față cu brio marilor provocări globale și pentru care ne-am stabilit obiective ambițioase. Unul dintre acestea este să reducem risipa globală de iaurt cu 2% în următorii câțiva ani. Strategia noastră de Sustenabilitate 2020 este un angajament pe care ni-l asumăm pentru a deschide calea către un viitor sustenabil și invităm toți partenerii noștri să ni se alăture în această cauză”, a mai adăugat aceasta.